Aventura Paris

In primul rand, bonjour a tous! Am fost ceva mai absenta pe aici in ultima saptamana deoarece am fost foarte foarte ocupata. Dupa cum probabil ati inteles din ultima postare, am plecat pe meleaguri straine. Nu (si) de placere ci pentru a face un stagiu, asa ca voi sta putin pe aici. Am plecat din Romania cu bilet airfrance, escala la Bucuresti. Pana la Otopeni am luat un avion cu elice, grozav de ciudat a fost deoarece se simtea orice miscare si era un zgomot tare uracios in cabina. Drumul pana acolo a fost scurt, escala de 1h40m. Pana aici toate bune si frumoase (exceptand lacrimile de rigoare si nervozitatea prezenta), de aici insa incepe adevarata aventura… Conform biletului, zborul AirFrance 1889 trebuia sa aterizeze pe terminalul 2F Charles de Gaulle Paris. Drept urmare, am spus unei persoane care s-a oferit sa ma astepte ca acolo voi ajunge. In avion, colac peste pupaza, pilotul anunta ca la sol e vant, 17 grade Celsius (in comparatie cu 30 cate erau en Roumanie) si ca aterizam pe 2E (SAY WHAAAAAAAAAAAT?). Cand ajung imi sun sotul si-i spun ca-s intreaga (ar trebui sa-i spun asta si colegului meu care a facut o gluma ca poate se rupe coada avionului iar eu i-am spus ca daca se intampla, poate trai cu ideea pe constiita ca mi-a spus lucrul asta la plecare?) si incerc sa sun si pe acea persoana care trebuia sa ma astepte. SURPRIIIISE! Mesageria! Merde! Ce ma fac (am si scapat cateva lacrimute). Sun inapoi (de pe roaming, biensur) en Roumanie si-i spun dragului meu sa mai incerce el fiindca e mai ieftin. A reusit, i-a transmis ca-s pe 2E dar tot nu ma gasea (asta peste faptul ca am mers kilometri de la poarta pana la bagaje, tare mare e aeroportul acela).  Chiar imi venea sa plang, dar in hohote acum!!! Buuun. Astept eu la Sortie 8 Terminal 2E, in fata mea erau statiile pentru Roissy Bus, Disneyland Navette etc., am mai sunat si tot nu reusea sa ma gaseasca. Ma duc inapoi in aeroport (v-am spus ca de-acum ingheta inima-n mine de la vant si-am scotocit prin bagaj dupa un hanorac) si rog un domn de la paza sa vorbeasca cu persoana respectiva sa-i explice exact unde sa ajunga. Ma intreaba daca am numar francez si-i spun ca nu, iar el imi zice: Dati-mi numarul ca sun de la mine (Mon Dieu, tres gentil!). A sunat si a aflat ca este la Terminal 2E, sortie 6, en bas. I-a zis sa stea acolo si m-a condus (Fantastic de dragut)! Bun, cu asta s-a rezolvat. De-acolo am cautat 15 minute statia de RER (un tren dinspre aeroport spre oras si periferii). Am luat de-acolo B-ul pana la Chatelet et apres A-ul pana-n Acheres Ville (9euro 25). Dimineata trebuia sa vin inapoi la Paris, la Gare d’Austerlitz, pentru a lua un intercite vers Orleans. Buuuun. De fapt nu bun, ca nu mai gasea biletul ce mi-l cumparase. Am rezervat altul cu cardul meu, bilet ce trebuia sa-l ridic din gara de la niste aparate galbene. Dimineata trezirea la 5:45 (ora Frantei), la 6:15 am iesit din apartament. Am zis ca daca luam autobuzul pana la statia RER avem timp de-o cafea. Colac peste pupaza, autobuzul nu mai venea asa ca am plecat pe jos (eu cu 10kg in spate si cu dureri mari din cauza unei probleme in zona lombara). Plus trollerul de 23kg!!!  Ajungem la gara, luam bilete (4euro 65 pour moi) si apoi coboram in La Defense. De acolo eu trebuia sa plec mai departe cu Metro 1 pana la statia Bastille (16 statii) si de acolo sa iau Metro 5 pentru a ajunge la Gare Austerlitz. Booon. In statia anterioara statiei Bastille (Saint Paul parca) trenul sta 15 minute din cauza unei defectiuni tehnice a unui tren din fata. Inca se mai dadea mesajul in difuzoare: Ne cerem scuze, incercam sa rezolvam cat de curand posibil. Era 8:02, trenul meu pleca la 8:27. Panica! Panica! Panica! Panica! Panica! Panica! Panica! Ce ma faaaac? Nu stiam cat mai sta asa ca riscam sa pierd trenul. Intr-un moment de inspiratie divina hotaras c sa ies la suprafata si sa iau un taxi. Primul nu a vrut sa ma ia cand i-am spus ca am nevoie sa ajung in maxim 15 min. Am mers la urmatorul si a acceptat. A mers lejer si am ajuns la 8:15 (6 euro 40 – i-am lasat 6.50). Bun. Ma duc la masinariile galbene si nenorociele spuneau ca nu accepta mastercardul meu (desi la lista de carduri era trecut). Alta Panica! Panica! Panica! Ma duc la ghisee care erau in celalalt capat al garii (coadaaa!). Mai stau 5 min, intru in alta Panica! Panica! Panica! si pana la urma reusesc. Iau biletul si incep sa fug ca o nebuna pana la linia 2 unde era tras trenul. Ajung, urc in tren, si in 3 minute el pleaca!!! M-am linistit, acum scriu din tren (desi in word deoarece nu reussesc sa ma conectez la reteaua lor wifi). La Orleans ma astepta cineva la gara, asa ca sper sa pot rasufla usurata si sa ma duc sa-mi iau camera, sa desfac bagajul si sa fac un duuuus cald (aseara s-a nimerit sa fie rece, plus dusurile reci ale aventurii Ancuta la Paris). Ca sa-mi dau cu parerea si asupra zborului AirFrance (cel Tarom v-am spus ca mi-a oferit cateva palpitatii si noduri in stomac dar a fost ok), insotitoarele de zbor foarte dragute, sandvisul si cafeaua bunicele. Zborurile au fost rapide, am ajuns ceva mai devreme decat preconizat ( zborul Bucuresti-Paris a durat aproximativ  2h45min). Aici unde-s eu am alergat azi toata ziua. Ia camera, du-te la cumparaturi, etc. Sper sa ma adaptez cat de cat si sa fac niste poze, acum ploua…. A bientot!